Drie tips om je shop een vliegende start te geven!

Ben jij net begonnen als ondernemer? Of run je al een tijdje een bedrijf, maar ben je wel geïnteresseerd naar tips om jouw bedrijf een boost te geven? Het is niet makkelijk om je tegenwoordig te onderscheiden van andere bedrijven. Er zijn namelijk steeds meer bedrijven die zich waarschijnlijk op hetzelfde vakgebied focussen als jouw onderneming. Dit zorgt voor toenemende concurrentie. Het is belangrijk dat je gezien blijft worden door de potentiële klant. Bovendien is het belangrijk dat je uniek blijft, maar hoe doe je dit? Wij hebben drie tips op een rijtje gezet hoe jij je shop een vliegende start of boost kan geven.

E-commerce

Het is belangrijk dat jouw commercie niet alleen offline plaatsvindt. Met e-commerce zorg je voor online, economische bedrijfsvoering. Denk hierbij aan bijvoorbeeld webshops. Maar hoe kun je hierbij optimale prestaties garanderen? Het is in ieder geval belangrijk om goede webhosting te nemen. Vooral voor grotere webshops is het aan te raden om je webhosting bij een specialist neer te leggen. Afhankelijk van de software die je gebruikt voor je website heb je specifieke Magento hosting, Shopware hosting of bijvoorbeeld WooCommerce hosting nodig. Naast webhosting is het ook belangrijk dat je goed nadenkt over de inrichting van je de website zelf. Want naast snelle webhosting moeten bezoekers zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken en moet je eventuele drempels in het bestelproces zoveel mogelijk wegnemen. Bekijk dus eens wat succesvolle websites en zie hoe zij hun productpagina’s en afrekenprocess hebben vormgegeven.

Logo

Je wilt natuurlijk als bedrijf niet alleen staan voor een uniek idee, maar je ook visueel onderscheiden. Door een opvallend logo te ontwerpen, zorg je al gelijk dat je een streepje voor hebt. Je logo is namelijk een identificatiepunt. Maar wat wordt hiermee precies bedoeld? Het komt je vast bekend voor. Als je op de snelweg rijdt en je ziet het logo van de McDonalds, dan weet je al gelijk aan welk bedrijf deze ‘M’ gekoppeld is. Een logo is dus een symbool dat klanten gebruiken om jouw bedrijf te herkennen. Hoe meer dit logo zich onderscheidt van andere logo’s, hoe groter de kans is dat jouw klant jouw bedrijf herkent. 

Doelgroep

Heb jij al goed nagedacht op welke doelgroep jouw bedrijf zich focust? Het vaststellen van een doelgroep is belangrijker dan je denkt. Je weet namelijk op deze manier gelijk wie je wilt bereiken. Wil jij het liefst jongeren bereiken? Dan kun je de marketing hierop aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld jongeren het best bereiken via een sociale media platform. Daarentegen leest de jonge generatie niet vaak meer een krant. Maar niet alleen het medium wat je gebruikt om je doelgroep te bereiken moet hierop worden aangepast, maar ook de toon waarop je communiceert. Als jouw doelgroep zich bevindt in de zakelijke wereld, dan wil je waarschijnlijk deze groep liever met een formele toon aanspreken. Je kunt bijvoorbeeld als bedrijf dat zich bezighoudt met online bankieren beter een serieuze toon aannemen. Daarentegen is het in andere situaties beter om in een vrolijke of formele toon te communiceren met je doelgroep. Denk hier dus goed over na!

Gerelateerd